Sunday, 26 February 2012

gadis manis brtudung labuh..

بسم الله الرحمن الرحيم
Salam rahmat penuh kesyukuran...adehh...sblom nak tulis entry ni terpaksa 
dulu nurul buang sawang ngan labah2 yg ngah merayap dlm belog nurul...(p/s..nak bgtau dh lama tak hapdept belog..hehe..) almaklumlah...menyibukkan diri
yg x berapa nak cbuk ni...hehe..,
entry kali nie nurul nak share citer ttg hakikat gadis manis bertudung labuh...
firstly,,jgn ingat nurul angkat bakul sendiri...
gadis manis yg dimaksudkan tu bukan nurul tujukan utk
nurul saje...tapi nurul tujukan utk semua gadis2 yg brtudung labuh...
heheehe..gadis2 laen pon manis juga..( adehh,,bnyk merepek plak...)
berbalik kpd entry nurul nie...kolot sgt ke tudung labuh tu...hmm..
sedih bila dgr ade org ckp camtu kan,,,tmbh2 bila org juih2( bhsa kedah..)muncungkan mulut 
tanda perli kpd si pemakai tudung labuh..nurul tersgt laa terasa jauh dlm sudut hati kecik nurul...
tmbhan lg yg siap memerli...eh...nak tunjuk alim laa tu..dia ingat bagus laa tu pakai mcm tu..
dan brmacam2 lg laa tuduhan yg dilemparkan kpd si gadis
manis bertudung labuh...hakikatnya... mereka tidak tahu..
tudung yg labuh itu sebenarnya mnjaga diri kita...menjaga
aurat kita....menjaga 
diri kita dri usikan lelaki2 yg slalu memainkan 
wanita..dan yg paling disayangi ALLAH..krana mnuntut segala
syariatnya...biarlah kita dihina dimata mnusia...jgn kita hina di sisi ALLAH...
Rasulullah SAW segera mempersilakan Fathimah untuk membuat perbandingan tiga benda di hadapan mereka. Fathimah berkata,

 "seorang wanita itu lebih cantik dari sebuah mangkuk yang cantik.

 Wanita yang mengenakan purdah itu lebih manis dari madu,

 dan mendapatkan seorang wanita yang tidak pernah dilihat orang lain kecuali muhrimnya lebih sulit dari meniti sehelai rambut."

Kami bertudung labuh, tetapi masih gila-gila! Bertudung labuh bukan bererti kami alim. 
kami juga masih mencari cahaya. Tetapi tudung labuh itu membantu kami, dalam gila-gila, kami ingat untuk menjaga batas-batas tatasusila. 
Yang mendekatkan kami pada cahaya, bukan gelita. Kami malu untuk buat perkara sia-sia, malu jika kami dipandang manusia lain "perangai tak serupa tudung" ..

-tudung labuh itu bukan tanda seseorang itu alim,
 tetapi itu pelindungnya dari perkara-perkara yang tidak baik. Moga dari kerana tudung, hati kami juga terjaga, akhlak kami dipelihara, aqidah kami makin teguh pada-Nya.

Moga kita istiqomah! Moga akhlak kita seindah tudung kita! Amin Ya Rabb....


SYukran kerana sudi baca entry yg x seberapa ni...wallahualam..